0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرواز عقاب
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب پرواز عقاب

نویسنده:
جک هیگینز
درباره پرواز عقاب

جنگ جهانی و درگیری‌های آن موضوعات دردناکی است که پس از پایان جنگ دستمایه‌ی بسیاری از نویسندگان قرار گرفت و آن‌ها با پروبال دادن به داستان‌های جنگ، قصه‌های جذابی نوشتند. پرونده‌های رازآلود و نقشه‌هایی که سازمان‌های امنیتی پشت آن‌ها بودند هم در سال‌های پس از جنگ اهمیت مضاعفی پیدا کرد. جک هیگینز نویسنده‌ی توانمند داستان‌های معمایی کسی است که انسان را با خود به فضای داستان‌های مخوف و رازهای اعجاب‌انگیز می‌برد. نویسنده‌ی رمان مشهور فرود عقاب این بار در پرواز عقاب ابعاد دیگری از ماجرا را می‌شکافد.

‌درباره‌ی کتاب پرواز عقاب اثر جک هیگینز

کتاب پرواز عقاب داستانی جذاب است که عنوان اصلی آن «the eagle has flown» است و اولین بار سال ۱۹۹۱ منتشر شد. این کتاب شبه دنباله‌ای برای داستان فرود عقاب است که مهم‌ترین اثر نویسنده است.

به دنبال اتفاقاتی که در رمان فرود عقاب رخ داد مشخص شد که اشتاینر پس از تلاش برای کشتن چرچیل کشته نشد بلکه فقط زخمی شد. در ادامه اطلاعات آلمان دریافت که او پس از گذراندن مراحل بهبودی در بیمارستان RAF مدت کوتاهی در برج لندن زندانی شد.

از طرفی سرگل دوگل مونرو و کاپیتان جک کارتر که از شخصیت‌های تکراری رمان‌های هیگینز هستند ترتیب انتقال اشتاینر به خانه‌ی امن را می‌دهند تا مراحل نقاهت را پشت سر بگذارد. مونرو از طریق سفارت‌خانه‌ی اسپانیا در لندن مطمئن می‌شود آلمانی‌ها از زنده‌بودن اشتاینر مطمئن‌اند. آن‌ها امیدوارند بتوانند مأمورانی که برای نجات اشتاینر خواهند آمد را دستگیر کنند...

این داستان مانند سایر داستان‌های هیگینز با یک مقدمه آغازشده است در این مقدمه آمده است که سال ۱۹۷۵ هیگینز با یک مورخ آمریکایی در لندن ملاقات می‌کند و او یک کپی غیرقانونی از پرونده را به او می‌دهد. در این پرونده داستان نجات اشنایتر آمده است. یک هفته پس از این ملاقات تاریخدان به طرز مشکوکی در یک تصادف جاده‌ای درمی‌گذرد. هیگینز با دولین که در بلفاست زندگی می‌کند تماس می‌گیرد تا بتواند محتوای پرونده را تائید کند اما او نمی‌تواند همه‌چیز را تائید کند.

داستان از زبان جک هیگینز نوشته‌شده است و همین جذابیت آن را چند برابر کرده است. این داستان در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است.

‌درباره‌ی جک هیگینز نویسنده‌ی کتاب پرواز عقاب

هری پاترسون که او را به نام جک هیگینز می‌شناسیم نویسنده‌ی داستان‌های جنایی در قرن بیستم است. او متولد ۲۷ ژوئن سال ۱۹۲۹ نیوکاسل است. او هنوز کودک بود که پدرش او و مادرش را ترک کرد و آن‌ها برای زندگی نزد پدربزرگ و مادربزرگش رفتند. پس از ازدواج مجدد مادرش هری با خانواده به لیدز برگشتند و او به مدرسه‌ شبانه‌روزی رفت. از آنجایی که علاقه‌ی زیادی به درس نداشت مدرسه را کنار گذاشت و سال ۱۹۴۷ خدمت وظیفه را آغاز کرد. او بعدها به‌عنوان افسر درجه‌دار در مرز شرقی آلمان مشغول کار امنیتی شد.

هری پاترسون بعد از مدتی ارتش را ترک کرد و در مدرسه اقتصاد لندن در رشته جامعه‌شناسی تحصیل کرد. او پس از پایان تحصیلاتش شغل روانشناسی اجتماعی و جرم‌شناسی برگزید و بعدها در دانشگاه‌هایی مانند پلی تکنیک لیدز و کالج جیمز گراهام به تدریس مشغول شد.

هیگینز نویسندگی را سال ۱۹۵۹ شروع کرد. مشهورترین رمان او فرود عقاب است که سال ۱۹۷۵ منتشر شد و بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شد. از روی این رمان فیلمی به همین نام در سال ۱۹۷۶ ساخته شد که موفقیت‌های زیادی به دست آورد. از میان سایر آثار این نویسنده‌ی مشهور می‌توان به کتاب‌های «خشم خدا»، «آخرین جایی که خدا ساخت»، «هزار چهره‌ی شب»، «شمعی برای مردگان»، «پرواز عقاب‌ها» و «دختر رئیس جمهور» اشاره کرد.

ترجمه‌ی پرواز عقاب به فارسی

داستان‌های معمایی در سال‌‌های اخیر با استقبال بسیار خوبی در ایران مواجه شده است و همین باعث شده بسیاری از ناشران و مترجمان به دنبال بهترین و جذاب‌ترین داستان‌های سراسر جهان هستند که آن‌ها را در اختیار مخاطب ایرانی قرار دهند. نشر هرمس یکی از ناشرانی است که داستان‌هایی از آگاتا کریستی، جک هیگینز و آرتور کانن دویل و... را در مجموعه‌ی کارآگاه منتشر کرده است. داستان پرواز عقاب یکی از جذاب‌ترین داستان‌هایی است که در این مجموعه منتشرشده است. مترجم این اثر مترجم نام‌آور و توانای کشورمان مجتبی عبدالله نژاد  است که مترجم تعداد زیادی از آثار کریستی هم هست. نسخه‌ی الکترونیک این اثر را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید.

چرا باید کتاب پرواز عقاب را خواند؟

پرواز عقاب یک رمان بسیار جذاب با شخصیت‌پردازی‌هایی بسیار جذاب و قدرتمند است که در آثار کمی به چشم می‌خورد. او در نوشتن تریلر و داستان جنایی بسیار چیره‌دست است و با افزودن جزئیاتی از جنگ جهانی و روابط آلمان و انگلیس در دوران جنگ و پس از آن بازتابی از اوضاع جوامع اروپایی در دوران پس از جنگ جهانی دوم را نیز به مخاطب ارائه می‌کند. جک هیگینز در پرواز عقاب با مهارت مثال‌زدنی خود داستانی هولناک را تعریف می‌کند و خواننده را با خود در فراز و فرودهای آن همراه می‌کند. این کتاب جذاب و طولانی را بخوانید و از جزئی‌نگری نویسند‌ه‌ی توانمند آن لذت ببرید.

‌در بخشی از کتاب پرواز عقاب می‌خوانیم

کی باید اقدام کنم، فرمانده؟

هیملر شانه‌ای بالا انداخت، گفت:

زیاد فرق نمی‌کند. فکر کنم بعد از صبحانه وقت مناسبی باشد. چند نفر نیرو با خودت داری؟

-سی نفر

-خوب است. همین تعداد کافی است.

-این سی نفر را دستچین کرده‌ام فرمانده.

- کار خوبی کرده‌ای. هرچه کمتر باشند. بهتر است. ما باهم پیمان برادری بسته‌ایم.

منظورم از «ما» ما چندنفری است که در این کار باهم هستیم. چون کسانی هستند که با کاری که ما می‌خواهیم بکنیم موافق نیستند.

-بله فرمانده.

- یکی همین تیمسار شلنبرگ است. این آدم از روباه هم زرنگتر است. برای همین است که سه هفته است او را دنبال نخود سیاه فرستاده‌ام. یک مأموریت خنده‌دار به او دادم که سرش گرم باشد. از او خواستم اشتاینر را از انگلیس فراری بدهد. کاری که اصلاً امکان ندارد.

اتفاقاً از منابع اطلاعاتی‌مان شنیده‌ام که وارگاس که در لندن برای ما کار می‌کند جاسوس انگلیسی‌ها هم هست. این را به شلنبرگ نگفتیم. در جریان هستی که روسمان؟

-بله فرمانده.

به خاطر همین حدس می‌زنم دولین هم تا چند روز دیگر کلکش کنده است.

برگر گفت:

-خیلی خوشحالم که این را می‌شنوم. فرمانده.

اگر پیشوا اجازه می‌داد که زره‌پوش‌های ما به ساحل می‌رفتند در دانکرک جنگ را برنده می‌شدیم. ولی دستور داد جلوتر نروند. رفت سراغ روسیه. فاجعه پشت فاجعه. شکست استالینگراد سخت‌ترین شکستی است که تا حالا ارتش آلمان داشته.

رفت آن‌طرف‌تر و دوباره برگشت.

-خیط کاری. همه‌اش خیط کاری. به حرف هیچ‌کسی هم گوش نمی‌کند.

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
351 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۲:۰۰
نویسندهجک هیگینز
مترجم مجتبی عبداللّه نژاد
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The eagle has flown
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۸ مگابایت
۳۵۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
10 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

بسیارجالب وخواندنیه خصوصااطلاعات فراوانی درموردجنگ دوم جهانی میده.

4

کتاب خوبیه.پیشنهاد میکنم بخوانید

5

کتاب خواندنی است

5

فوقالعاده عالیه وجذاب...

4.1
(10)
خوش‌خوان 🪶 (1)
21,000
٪30
14,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرواز عقاب
٪30
پرواز عقاب
جک هیگینز
نشر هرمس
4.1
(10)
خوش‌خوان 🪶 (1)
21,000
٪30
14,700
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر