0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اِن یا اِم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب اِن یا اِم؟

درباره اِن یا اِم؟

ادبیات پلیسی بخشی جذاب از دنیای ادبیات است که مخاطبان بسیار زیادی دارد. داستان‌های پلیسی مختلفی در سراسر دنیا نوشته‌شده‌اند و توانسته‌اند سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کنند. آگاتا کریستی مشهورترین زن نویسنده‌ی داستان‌های پلیسی است که درمجموع بیش از صد میلیون نسخه از آثارش در سراسر جهان فروخته‌شده است. ان یا ام؟ یکی از داستان‌های جذاب و دوست‌داشتنی اوست که اگر خواندنش را آغاز کنید زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب اِن یا اِم؟ اثر آگاتا کریستی

ان یا ام؟ با عنوان اصلی «N or M?» یک داستان پلیسی جذاب است. این داستان اولین بار سال ۱۹۴۱ در آمریکا منتشر شد. موضوع داستان درباره‌ی ستون پنجم است و آگاتا کریستی با قلم توانمند و جذابش این موضوع را در قالب داستانی هیجان‌انگیز، پرفرازونشیب و دلهره‌آور روی کاغذ آورده است. این داستان در فضای جنگ جهانی دوم شکل‌گرفته و در آن مطالب جالبی دربار‌ه‌ی استخبارات انگلیس و سرویس‌های جاسوسی آلمان آمده است.

کتاب ان یا ام؟ یکی از داستان‌های کریستی است که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است. این کتاب مانند بسیاری از آثار کریستی موردتوجه سینماگران نیز قرارگرفته است.

 سال ۲۰۱۵ از روی این کتاب سریالی سه‌قسمتی در شبکه‌ی بی‌بی‌سی ساخته شد که نظرات زیادی را به خود جلب کرد.

خلاصه داستان اِن یا اِم؟

تام و تامپنس زوج میان‌سالی هستند که قبلاً هم در داستان‌های کریستی هم حضورداشته‌اند. این زوج بریتانیایی تصمیم می‌گیرند در زمان جنگ مؤثر باشند و کاری برای کشورشان انجام دهند. همین مسئله پایشان را به یک ماجرای جاسوسی باز می‌کند و آن‌ها درگیر اتفاقات پیچیده و عجیبی می‌شوند...

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی کتاب اِن یا اِم؟

آگاتا کریستی متولد ۱۸۹۰ در انگلیس است. او یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان جنایی تاریخ است که داستان‌هایش پس از آثار شکسپیر و کتاب مقدس پرفروش‌ترین کتاب‌های انگلستان‌اند.

آگاتا از کودکی باهوش و خلاق بود و از ۵ سالگی خواندن و نوشتن را یاد گرفت. دوران جوانی او با جنگ جهانی همراه بود و او در این دوران به‌عنوان پرستار فعالیت می‌کرد. در این زمان بود که سم‌شناسی یاد گرفت و بعدها در داستان‌هایش از آن استفاده‌ی زیادی کرد. او هم‌زمان تعداد زیادی از کتاب‌های کتابخانه‌ی پدرش را خوانده بود و اطلاعات عمومی زیادی داشت.

آگاتا کریستی داستان‌های بسیار زیادی نوشته است که بسیاری از آن‌ها در نوع خود منحصربه‌فردند. بعضی از این داستان‌ها در سراسر جهان بسیار مشهور شده‌اند. از میان این کتاب‌ها می‌توان به «قتل‌های الفبایی»، «قتل راجر آکروید»، «چهار قدرت بزرگ»، «جنایت خفته» و «سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» اشاره کرد. این نویسنده‌ی کم‌نظیر و جذاب سال ۱۹۷۵ درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب اِن یا اِم؟ به فارسی

رمان ان یا ام؟ یکی از کتاب‌های پرفروش ملکه‌ی جنایت است. این کتاب در ایران نیز مانند سراسر جهان ترجمه و منتشرشده است. انتشارات هرمس کتاب اِن یا اِم؟ را با ترجمه‌ی محمد طاهر ریاضی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب اِن یا اِم؟ را خواند؟

رمان‌های آگاتا کریستی پرفرو‌ش‌ترین داستان‌های پلیسی سراسر جهان‌اند. داستان‌های او سال‌های سال است که تجدید چاپ می‌شوند و با وجود آثار متعددی که هرروز به بازار کتاب می‌آیند بازهم جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. رمان ان یا ام؟ یکی از داستان‌های جذاب اوست که فضایی کمی متفاوت از فضای معمول داستان‌های او دارد. این یک رمان جاسوسی است. آگاتا کریستی در رمان ان یا ام؟ خواننده را به فضای جنگ جهانی و اهمیت فعالیت جاسوسان می‌برد، قلم خاص کریستی باعث شده است مخاطب خود را در فضای داستان احساس کند و با شخصیت‌های داستان همراه شود. اگر می‌خواهید یک روز خسته‌کننده را با یک داستان جذاب و خوشایند تغییر دهید کتاب ان یا ام انتخاب خوبی است.

کتاب اِن یا اِم؟ در دسته‌ی کتاب‌های داستان پلیسی قرار دارد.

کتاب اِن یا اِم؟ مناسب برای گروه سنی نوجوانان و تمام افراد علاقه‌مند به داستان‌های معمایی است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 248 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 12 روز بخوانید.

کتاب اِن یا اِم؟ جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان پلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان پلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اِن یا اِم؟ اثر آگاتا کریستی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان پلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب اِن یا اِم؟ می‌خوانیم

-حتما به خودت می‌گویی که چقدر غیبت می‌کنم. حق با توست. من دوست دارم در کارهای همجنس‌های خودم فضولی کنم. به همین دلیل، هر وقت فرصت کنم روی این صندلی می‌نشینم. از اینجا می‌توانم ببینم کی می‌رود، کی می‌آید، کی در بالکن است یا در باغ چه خبر است. درباره‌ی چی حرف می‌زدیم؟ ها... بله خانم پرنا و حالت عجیب‌وغریبش. یا زندگی این زن پر از ماجرا و حادثه بوده است یا اینکه من سخت در اشتباهم.

-واقعاً این‌طوری فکر می‌کنی؟

- بله. خودش باعث شده مشکوک بشوم. می‌پرسم: «احتمالاً شما ایرلندی هستید؟» باور نمی‌کنی، اصلاً زیر بار نمی‌رو و می‌گوید نخیر، ایرلندی نیست.

-به نظرت ایرلندی است؟

- البته که ایرلندی است. من زن‌های کشورم را خوب می‌شناسم؛ حتی می‌توانم بگویم اهل کدام منطقه است؛ اما ببین چی می‌گوید: «من انگلیسی هستم و شوهرم اهل اسپانیا بود»...

خانم ناگهان حرفش را قطع کرد؛ خانم اسپروت و پشت سرش تامی وارد شدند.

تاپنس بلافاصله وانمود کرد خوشحال شده است:

-شب‌به‌خیر، آقای میدوز. انگار امشب خیلی سرحال هستید.

تامی گفت:

-از ورزش است. یک دور بازی گلف در صبح و پیاده‌روی مفصل عصرانه در ساحل.

میلیسنت اسپروت گفت:

-بعدازظهر بچه را بردم ساحل. دلش می‌خواست آب‌بازی کند، اما آب سرد بود. باهم قلعه شن می‌ساختیم که سگ بافتنی‌ام را به دهن گرفت و کلی از نخهایش را بیرون کشید. سگ مزاحم... من که زیاد بافتنی بلد نیستم... کلی زحمت کشیدن تا دوباره گره‌ها را درست کردم.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
276 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۲:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجممحمدطاهر ریاضی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
62,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۰ مگابایت
۲۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 84 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
5 ٪
51 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

من بیشتر از پنجاه داستان از کارهای آگاتاکریستی رو خوندم. داستانهای فوق العاده ای مثل (جنایات ABC) یا ( دیگر کسی آنجا نبود ) و ... که لحظه ای نمیشه کتاب رو بست و به کار دیگه ای مشغول شد. از طرف دیگه داستانهایی مثل (چهار قدرت بزرگ) یا (دوازده خان هرکول) هم وجود دارن که اصلا برام جذابیتی نداشتن ولی این داستان اینقدر برام کسالت آور بود که به زور چیزی حدود ۷۰ صفحه خوندم و رهاش کردم. فضا کاملا خاله زنکی و داستان راکد و بدون تحرک. آگاتاکریستی یکی از نویسنده های مورد علاقه منه با این حال به این داستانش امتیاز درخور توجه نمیدم

5

عالی بود من ۵ ستاره میدهم یکی از بهترین کتابهای آگاتا کریستی _ داستان درباره کشف ان و ام دو جاسوس مخفی در جنگ جهانی دوم است _ از سری داستانهای مارپل و پوارو هم نیست و داستان کارگاهی جدا و خیلی جالبیه

5

حدود یک سال بود خریده بودمش اول که خوندم و دیدم در مورد پوآرو و خانم مارپل نیست گذاشتمش کنار ولی این چند وقت به لطف قطعی نت اینودوباره شروع کردم تامی و تاپنس معرکه ان و خوبیش اینه برعکس خانم مارپل و پوآرو هوششون فراطبیعی نیست معمولین و خودشون مساله رو حل میکنن

3

این اولین داستانی بود ک من از تامی و تاپنس خوندم. دوران میانسالی اونها رو روایت می کرد و یه کتاب جاسوسی بود. خیلی از کتابهای آگاتا کریستی رو دوست دارم ولی این کتاب جوری ک انتظار داشتم نبود و کشش و هیجانی رو که مشخصه ی کتاب های جاسوسی هست نداشت.

4

آگاتا کریستی علاوه برنوشتن داستانهایی بامحوریت مارپل وپوارو داستانهای جاسوسی نظیر همین کتاب ورمانهای عاشقانه وبانام مستعار نیز نوشته است همچنین مجموعه داستان کوتاه که برای علاقه مندان سبک وی همه آنها کم وبیش جذاب وخواندنی هستند.

3

من تا بحال از سری تامی و تاپنس چیزی نخوندم. از متن کتاب مشخصه که آگاتا کریستی باز هم در مورد این دو نفر کتاب داره. اگر کسی میشناسه ممنون میشم معرفی کنه. ضمنا برام جالب و جدید بود این سبک خانم کریستی

5

اگاتا کریستی قلمش جذابه. تو کارای کریستی این یه کتاب معمولی با داستانی نسبتا ساده بود. با این حال من دوست داشتمش

5

خیلی عالی بود من تصمیم دارم همه کتاب های آگاتا کریستی رو بخرم و بخونم، البته آنلاین کتاب های کاغذی به محیط‌زیست صدمه میزنن

5

یه کانال دارم پر از کتاب های اگاتا کریستیه با ترجمه خوب حتی بعضی از کتابهاش تو فیدیبو نیس خواستی بیا پیوی @Mehrzad۸۳۸۴

2

شخصیت های این کتاب به نظرم خیلی باهوش نبودند.یکی از معدود کتابهای خانم کریستی بود که دوستش نداشتم.اما ترجمه خوبی داشت.

نمایش 41 نقد دیگر
4.2
(85)
خوش‌خوان 🪶 (1)
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اِن یا اِم؟
اِن یا اِم؟
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.2
(85)
خوش‌خوان 🪶 (1)
38,000
تومان