0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دست پنهان

معرفی، خرید و دانلود کتاب دست پنهان

درباره دست پنهان

شرلوک هلمز، کارآگاه پوآرو، کارآگاه مگره و خانم مارپل اسم‌های آشنایی هستند که تمام علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی به آن‌ها علاقه‌مندند. هرکدام از آن‌ها شیوه‌ی خاص خود را دارند و توانایی‌های جذابشان مخاطب را به وجد می‌آورد. آگاتا کریستی نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی خالق پوآرو و خانم مارپل است. کتاب دست پنهان یکی از داستان‌های اوست که نقش اصلی‌اش را خانم مارپل بازی می‌کند. اگر خواندن این کتاب هیجان‌انگیز را آغاز کنید به این سادگی آن را زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب دست پنهان اثر آگاتا کریستی

کتاب دست پنهان اولین بار سال ۱۹۴۲ با عنوان «the moving finger» در امریکا و انگلستان منتشر شد. مترجم کتاب دست پنهان درباره‌ی ترجمه‌ی عنوان کتاب توضیحاتی آورده است. این اصطلاح در انگلیسی به مفهومی تحت عنوان «قلم سرنوشت» اشاره دارد. مجتبی عبدالله‌نژاد با توجه به مفهوم عنوان کتاب آن را به «دست پنهان» برگردانده است.

کتاب دست پنهان از مجموعه کتاب‌های خانم مارپل است و این خانم کارآگاه جذاب باید معمای کریستی را در این کتاب حل کند. دست پنهان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کریستی است که مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و خوانندگان واکنش‌های مختلفی به آن نشان داده‌اند. یکی از خوانندگان گفته است:‌«تمام رمان صحنه چینی خانم مارپل برای ملاقات با قاتل است.»

خلاصه داستان دست پنهان

برتونها خواهر و برادری هستند که برای رسیدن به آرامش و دور شدن از هیاهوی لندن به یک روستای کوچک می‌روند. آن‌ها هنوز آرامش روستا را تجربه نکرده‌اند که فردی ناشناس اقدام به فرستادن نامه‌های عجیب و تهدیدآمیز برای اهالی روستا می‌کند و آن‌ها را تهدید می‌کند که رازهای شخصی‌شان را افشا خواهد کرد. ماجرا وقتی پیچیده می‌شود که یکی از اهالی روستا براثر این نامه‌ها دست به خودکشی می‌زند...

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی کتاب دست پنهان

آگاتا مری کلاریسا میلر که او را با نام پس از ازدواجش آگاتا کریستی می‌شناسیم بهترین جنایی‌نویس قرن بیستم است. او خالق شخصیت‌هایی مانند خانم مارپل و کارآگاه پوآرو است و داستان‌هایش پس از انجیل و آثار شکسپیر پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان‌اند.

آگاتا کریستی متولد سال ۱۸۹۰ در انگلستان است. او از ۵ سالگی خواندن و نوشتن را یادگرفت و از همان زمان به خواندن کتاب‌های کتابخانه‌ی پدرش روی آورد. هرچند آگاتا هرگز به دانشگاه نرفت اما مطالعات گسترده‌اش و همچنین تجربه‌ی داروسازی و پرستاری در دوران جنگ جهانی باعث شده بود دانسته‌های زیادی داشته باشد که در نگارش داستان‌هایش کمک زیادی به او کرد.

آگاتا کریستی آثار بسیار زیادی در کارنامه دارد که بسیاری از آن‌ها در سراسر جهان بسیار مشهورند. از میان مشهورترین آثار او که در ایران نیز ترجمه و منتشرشده‌اند می‌توان به کتاب‌های «قتل در رودخانه‌ی نیل»، «چهار قدرت بزرگ»، «تله‌موش»، «شرکای جرم»، «سپس هیچ‌کدام باقی نماندند»، «معمای کارائیب» و «قطار سریع‌السیر شرق» را نام برد.

آگاتا کریستی برای آثارش جوایز مختلفی هم دریافت کرده است. انجمن معمایی نویسان آمریکا به کریستی لقب استاد اعظم داد و دربار انگلیس نیز به او لقب «بانو» اعطا کرد. این بانوی بزرگ ادبیات در ۸۵ سالگی به مرگ طبیعی درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب دست پنهان به فارسی

کتاب‌های آگاتا کریستی در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. انتشارات هرمس کتاب‌های این نویسنده را در مجموعه‌ی کتاب کارآگاه منتشر کرده است. دست پنهان یکی از همین کتاب‌هاست که انتشارات هرمس آن را با ترجمه‌ی مجتبی عبدالله نژاد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب دست پنهان را خواند؟

آثار کریستی از آن دست آثاری است که هرکس به خواندن علاقه داشته باشد احتمالا یکی دو جلد از آن‌ها خوانده است. کتاب‌های او گزینه‌های بسیار مناسبی برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به خواندن است. معماهای جالبی که او در داستان‌هایش مطرح کرده باعث می‌شود خواننده علاوه بر خواندن یک داستان جذاب مجبور باشد برای حدس زدن پاسخ معما از ذهنش استفاده کند. کتاب «دست پنهان» یکی از داستان‌های جذاب اوست که معمایی جالب و درعین‌حال پیچیده پیش روی مخاطب گذاشته است. این کتاب را بخوانید و از سفر به دنیای پیچیده‌ی آثار کریستی لذت ببرند.

کتاب دست پنهان در دسته‌ی کتاب‌های داستان پلیسی قرار دارد.

کتاب دست پنهان مناسب برای گروه سنی نوجوانان و علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 216 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 10 روز بخوانید.

کتاب دست پنهان جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان پلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان پلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب دست پنهان اثر آگاتا کریستی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان پلیسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب دست پنهان می‌خوانیم

یک هفته بعد بود که برگشتم خانه و دیدم مگان روی پله‌های ایوان نشسته و دست‌هایش را زیر چانه زده و منتظر است.

مثل همیشه بدون تعارفات معمول رو به من کرد و گفت:

-سلام. می‌توانم بیایم تو؟

گفتم: حتماً.

داشتم می‌رفتم به پارتریج خبر بدهم که برای ناهار سه نفر هستیم که مگان صدا زد:

-اگر مشکلی هست و غذا به همه نمی‌رسد، بگویید. تعارف نکنید.

احساس کردم پارتریج زیاد راضی نیست. در واقع بدون اینکه حرفی بزند، به من فهماند که از دوشیزه مگان خوشش نمی‌آید.

برگشتم به ایوان. مگان با نگرانی پرسید:

-مشکلی نیست؟

-نه مشکلی نیست. تاس کباب داریم.

-خوب است. از این غذاهای قاطی پاتی. فقط سیب‌زمینی و یکم مخلفات.

گفتم:

-دقیقاً

چند دقیقه ساکت بودیم و من پیپ می‌کشیدم. سکوت دلپذیری بود.

ناگهان مگان سکوت را شکست و بی‌رودربایستی گفت:

-به نظر شما هم مثل بقیه فکر می‌کنید من آدم مسخره‌ای هستم.

آن‌قدر جا خوردم که پیپم از دستم افتاد. از این پیپ‌های کاسه گلی بود که فقط رنگ‌آمیزی خوبی داشت. بلافاصله شکست.

با اوقات‌تلخی گفتم:

-ببین چه‌کار کردی!

مگان که دختر خیلی عجیبی بود، عوض اینکه ناراحت شود، نیشخندی زد و گفت: از شما خوشم می‌آید.

حرف خیلی دلگرم‌کننده‌ای بود. مثل حرفی که آدم شاید به‌غلط انتظار دارد سگ اگر زبان داشته باشد، به صاحبش بزند. به نظرم رسید مگان بااینکه قیافه‌اش شبیه اسب است، طبع سگ دارد. به‌هرحال خیلی شبیه آدمیزاد نبود.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۴۰ مگابایت
تعداد صفحات
216 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۲:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجم مجتبی عبداللّه نژاد
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Moving Finger
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
44,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۴۰ مگابایت
۲۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 167 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (5)
خوش‌خوان 🪶 (2)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
94 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود _ نمیدانم چطور آگاتا کریستی این کتابها را نوشته _ یک کار خوب دیگه (شخصیت اصلی داستان پوارو و مارپل نیستند) خانم مارپل در انتها داستان نقش دارد داستان در مورد یک خواهر و برادر است که ساکن دهکده ای میشوند و در ابتدا نامه ها مشکوکی دریافت میکنند که انها را متهم میکند عاشق معشوقند ولی انها تنها کسی نیستند که این نامه ها دریافت کردند ....در واقع چند روز بعد جسد یکی از همسایه هاشون با یکی از این دسته نامه ها در خانه اش کشف میشود ....

5

دوستش داشتم.تا ٣ نیمه شب مشغولش بودم...از اینکه یکم تم عاشقانه هم داشت خوشم اومد...اصلا تا لحظه اخر قاتل رو حدس نزدم. فقط اخرهای داستان که تو تاریکی زیر نور چراغ خواب اتاق بچه ام مشغول خواندن بودم..یهو دختر سه ساله ام از توی تخت گفت:ماسکت رو بردار....زهره ترک شدم😱😱

2

به نسبت باقی کتابهایی که از آگاتا کریستی خوندم واقعا ضعیف بود...هم شخصیت پردازی و هم داستانهای فرعی کنار روایت اصلی ...اصلا معلوم نبود چجوری این وسط یهو شخصیت اصلی عاشق شد یا جوانا چطوری دم به تله داد...نیمه اول داستان داشت با جذابیت پیش میرفت اما از نیمه دوم جالب نبود همه چیز رها شده بود ...خانم مارپل هم بود و نبودش فرقی نمیکرد😑

5

کتاب خوبی بود و ادم مشتاق بود که بخونه من خودم تا لحظه اخر فک میکردم میدونم قاتل کیه 😂 و همش میگفتم خیلی مشخصه که کیه چرا هیچکس بهش شک نمیکنه اما واقعا اشتباه میکردم جالب بود از خوندنش پشیمون نمیشید

5

خییلی دوستش داشتم اولین رمان پلیسی بود که خوندم و واقعا خوشم اومد.هر چند از اواسطش فکر میکردم قاتل رو تشخیص دادم و با خودم میگفتم چرا هیچکس بهش شک نمیکنه .تقریبا مطمئن بودم ولی وقتی به آخرش رسیدم دیدم اشتباه حدس زده بودم و قاتل کاملا غیرمنتظره بود.

3

سرگرم‌کننده و جذاب مثل سایر آثار آگاتا کریستی و به سادگی قابل پیش‌بینی نیست. ترجمه روان و قابل قبولی داره. این‌که داستان از دید یه مرد روایت می‌شه و خانم مارپل در انتهای داستان پا به قصه می‌ذاره جذاب‌ترش هم کرده. برای روزهای قرنطینه گزینه‌ی خوبیه.

1

داستان بسیار سطحی و ساده و نقطه ضعفش اینه که تعداد مضنون ها زیاده اطلاعات مربوط بهشون کم و طوری نیست که بتونی تحلیل کنی و حدس بزنی نسبت به رمان های پلیسی جنایی دیگه ای که خوندم ضعیف بود

5

اولین کتابی که در فیدیبو خوانده ام و اولین کتاب فیدیبو پلاس خب من اثار اگاتا کریستی عزیز رو خیلی دوست دارم این اثر هم بسیار عالی بود داستان تا لحظه اخر غیر قابل حدس بود. ایشون اعجوبه ایی هستن برای خودشون

5

واقعا داستان های جنایی اگاتا کریستی یه چیز دیگن. بخصوص اگر از مجموعه خانم مارپل باشه. چون تو کل ابن مجموعه تاکید بسیار زیادی بر سرشت و ذات بشر میشه که واقعا در واقعیت هم باید در نظر گرفته بشه

4

همش فک میکردم کار مگانه و از اینکه آگاتا کریستی همچین داستان آبکی رو نوشته متعجب بودم تا اینکه فصل آخر آس عجیبی رو کرد واقعا داستان های آگاتا کریستی فوق العاده است

نمایش 84 نقد دیگر
4.2
(167)
سرگرم‌کننده 🧩 (5)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
دست پنهان
دست پنهان
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.2
(167)
سرگرم‌کننده 🧩 (5)
27,000
تومان