0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
موریانه
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب موریانه

نویسنده:
بزرگ علوی
درباره موریانه

ادبیات فارسی یکی از غنی‌ترین انواع ادبیات در جهان است. اگر بخواهیم ادبیات فارسی معاصر را بررسی کنیم بدون شک بزرگ علوی یکی از بزرگ ترترین نویسندگان فارسی‌زبان است. نام بزرگ علوی برای اکثر خوانندگان مترادف با کتاب چشم‌هایش است. این در حالی است که چشم‌هایش تنها کتاب بزرگ علوی نیست و او نویسنده‌ی داستان‌ها و رمان‌های زیاد دیگری مانند چمدان، ورق‌پاره‌های زندان، گیله‌مرد، میرزا و موریانه است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

خوانندگان فارسی‌زبان بدون شک از خواندن این رمان لذت خواهند برد. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای دانشجویان ادبیات فارسی باشد. این کتاب جز کتاب‌های کمتر شناخته‌شده از بزرگ علوی است به همین دلیل می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای کتاب‌خوانان حرفه‌ای هم باشد.

درباره‌ی کتاب موریانه اثر بزرگ علوی

کتاب موریانه نوشته‌ی بزرگ علوی است. او در این کتاب اتفاقات آخرین سال‌های حکومت پهلوی را روایت می‌کند. این کتاب داستان تنها پسر خانواده‌ای ایرانی است که ناخواسته وارد سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) می‌شود و مجبور به کارهایی می‌شود که برگشت از آن‌ها غیرممکن است. بزرگ علوی در این کتاب، در کنار روایت داستانی جذاب نقدی جانانه به ساواک نیز انجام می‌دهد.

علت انتخاب نام موریانه برای این کتاب هم همین است. علوی معتقد بود سازمان ساواک مانند موریانه که به جان چوب میافتد، به جان مملکت افتاده است و سعی در تخریب کشور دارد. ‌

در بخشی از کتاب موریانه می‌خوانیم

خوب، گفتم که آزاد هستم. اما نه به این آزادی که هرچه دلم می‌خواهد صاف و پوست‌کنده روی کاغذ بیاورم. اسم کسی را نمی‌آورم. چون سودی ندارد. چوب که بلند کنی گربه دزده حساب کار خودش را می‌کند. من جزءبه‌جزء زندگی دوروبری‌های خودم را می‌دانم، همه‌شان را می‌شناسم. اطلاع دارم که کجا بوده‌اند و چه کرده‌اند و به کجا رسیده‌اند و اکنون در کجا و در چه شرایطی به سر می‌برند و با کدام شرکت یا کارخانه و فروشگاه بندوبستی داشته‌اند و سهامشان چه مقدار است و املاکشان در ایران و اروپا و امریکا به اسم کی است و چقدر درآمد دارند. این را بگویم که متوجه شوید اطلاعات من از چه منبعی است.

من مدتی در سازمان امنیت و اطلاعات کشور در اروپا کیا بیا داشته‌ام. از من می‌ترسیدند و با من سازش داشتند و تااندازه‌ای باخبر می‌شدم که شاهزادگان و درباریان و دولتمردان و سردمداران و ساواکی‌ها کجا سرمایه‌هایشان را به کار می‌انداختند. با من مشورت می‌کردند که کدام سهام را بخرند و در کدام بانک پول‌هایشان را به‌حساب بگذارند يا با کدام سرمایه‌دار شریک شوند و جزئیاتی که از نزدیک‌ترین کسان حتی از زنان و فرزندان و شوهرهایشان پنهان نگاه می‌داشتند. یکی‌یکی آن‌ها را دست‌چین می‌کنم نشانی‌هایشان را می‌دهم اسرارشان را فاش می‌کنم و جوری خطاها و خیانت‌ها و شرارت‌ها و جنایت‌هایشان را به ثبوت می‌رسانم که جیک نمی‌توانند بزنند. البته گفتم که اسمشان را نمی‌آورم. خودشان هم می‌دانند که مقصود من کیست و چیست. ‌

درباره‌ی بزرگ علوی نویسنده‌ی کتاب موریانه

بزرگ علوی نویسنده و فعال اجتماعی ایرانی متولد 13 بهمن سال 1282 است. او در خانواده‌ای فرهنگی و سطح بالا به دنیا آمد. او در جوانی برای تحصیل به آلمان رفت و در آنجا به تحصیل در رشته‌ی علوم تربیتی و روانشناسی پرداخت و از دانشگاه مونیخ فارغ‌التحصیل شد. بزرگ علوی زمانی که در آلمان بود، برای نخستین بار داستان‌نویسی را آغاز کرد و بعد‌ها به‌عنوان یکی از مشهورترین داستان‌نویسان ایرانی شد.

بزرگ علوی در سراسر زندگی خود به مبارزه مشغول بود. او در دوران مختلفی به زندان افتاد، طولانی‌ترین زمان حبس بزرگ علوی در زندان چهار سالی بود که در زندان قصر محبوس بود، حاصل این حبس تعداد زیادی داستان با درون‌مایه‌ی اجتماعی و سیاسی بود. بزرگ علوی را امروز مبدع ادبیات داستانی زندان در ایران می‌دانند. بزرگ علوی پس از رهایی از زندان بار دیگر به اروپا سفر کرد و تا انقلاب اسلامی در آنجا سکونت داشت. او در این دوران علاوه بر نوشتن داستان در دانشگاه هومبولدت آلمان مشغول به تدریس شد. او در دهه‌ی پنجاه به ایران بازگشت و پس از مدتی بار دیگر به آلمان رفت و در 28 بهمن سال 1375 به علت سکته‌ی قلبی در برلین درگذشت.

انتشارات نگاه کتاب موریانه را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات نگاه یکی از ناشران قدیمی تهران محسوب می‌شود. نگاه با بیش از 40 سال فعالیت حرفه‌ای صدها کتاب از ناموران و نوآمدگان عرصه فرهنگ و ادبیات چاپ و منتشر کرده است و همچنان این راه پرفرازونشیب را در صنعت نشر طی می‌کند. این انتشارات طی سال‌ها افتخار داشته تا به شکل تخصصی ناشر آثار بزرگانی چون: احمد شاملو، سیمین بهبهانی، مرتضی راوندی، نیما یوشیج، شهریار، حسین منزوی، عماد خراسانی، یدالله رویایی، نصرت رحمانی، بزرگ علوی، محمدعلی افغانی، رضا براهنی، غلامحسین ساعدی …؛ و بسیاری دیگر از شاعران و نویسندگان معاصر باشد.

چرا باید کتاب موریانه را خواند؟

کتاب موریانه مناسب کسانی است که می‌خواهند در کنار خواندن یک داستان جذاب، با سیر تاریخ و اتفاقات دوره‌ی پهلوی هم آشنا شوند. بزرگ علوی با توصیفات دقیق و بی‌نظیر خوانش داستان را بسیار لذت بخش کرده است. کتاب موریانه در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های فارسی قرار دارد. کتاب موریانه مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 296 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 14 روز بخوانید. کتاب موریانه جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های فارسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی  داستان‌های فارسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب موریانه اثر بزرگ علوی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی داستان‌های فارسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
295 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۰:۰۰
نویسندهبزرگ علوی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۸ مگابایت
۲۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
22 ٪
1
ستاره
11 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب موریانه اتفاقا مث موریانه ذهن خوانده را میخوره ترس وحشت القا میکنه دید بدبینانه نسبت ب اجتماع را القا میکنه . این طی چن ساعت خودندم . از این تجربه تصمیم گرفتم ک هر کتابی نخونم. هنوز وحشت ک از این کتاب از اجتماع و ادما ب من القا شد یادم نمیره. مث موریانه سایه وحشت ترس سیاهی

3.7
(9)
117,000
٪20
93,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
موریانه
٪20
موریانه
بزرگ علوی
انتشارات نگاه
3.7
(9)
117,000
٪20
93,600
تومان